Kohti digitaalista laskutusta
Rahankierron tehostaminen onnistuu parhaiten panostamalla laskutuksen digitalisoimiseen. Digitaalinen ja sähköinen laskutus säästävät aikaa ja rahaa sekä vähentävät virheitä. Laskujen digitalisointiin liittyy aina vaiheet laskujen muodostamisesta, lähettämisestä, vastaanottamisesta ja arkistoinnista. Helppo käyttöönotto ja asiantunteva tuki takaavat sujuvan siirtymän paperisesta laskusta kestävämpiin vaihtoehtoihin.
Kirjepostin määrän vähentyessä on myös kannattavaa arvioida laskutuksen sähköisyyttä. Palveluiden digitalisoituessa tarve paperipostille on vähentynyt jatkuvasti. Paperilaskun lähettämiseen liittyy erilaisia vaiheita, jotka esimerkiksi sähköisen eli rakenteisen ja digitaalisen laskun käsittelyssä ovat tarpeettomia. Näitä ovat muun muassa tulostus, kuoritus, frankeeraus ja jakelu. Kaikki nämä vaiheet automatisoituvat digitaaliseen laskuun siirryttäessä ja se näkyy parhaiten laskujen yksikköhinnoissa.
Intrumin tehtävä laskuaineistojen käsittelijänä on huolehtia tarvittavista formaattimuutoksista ja tarkistaa, että myyntilaskuaineisto on validi ennen laskun ja liitteiden reitittämistä eteenpäin. Valvomme myös, että aineistoliikenteessä ei ole virheitä. Olemme myös apuna, jos asiakkaat miettivät vaihtoehtoja taloushallinnon sähköisyyden lisäämiseksi - ei vain verkko- ja e-laskutuksessa, vaan myös muissa digitaalisissa kanavissa. Digitaalinen laskutus on moderni, tehokas ja ympäristöystävällinen tapa hoitaa laskutusta, joka hyödyttää sekä laskuttajia että laskujen vastaanottajia.