Intrumin nimissä huijaustekstiviestejä ja huijaussivustoja 

Liikkeellä on Intrumin nimissä lähettyjä huijaussähköposteja, jotka on suunnattu yrityksille. Viestit ovat sisältäneet kehotuksen ottaa yhteyttä intrumcollectionoy.com tai intrumoy.com -päätteisiin sähköpostiosoitteisiin maksamattomasta laskusta. Kyseisiin sähköpostiviesteihin ei kannata vastata ja viestin voi poistaa aiheettomana. Huomioithan, että huijausviestejä voi tulla myös muunlaisista sähköpostiosoitteista, jotka vaikuttavat samankaltaisilta Intrumin osoitteiden kanssa. Jos epäilet Intrumin nimissä saamaasi tekstiviestiä, sähköpostia tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos olet antanut huijausviestin yhteydessä henkilötietojasi väärälle taholle tai kirjautunut huijaussivustolle, ilmoita asiasta välittömästi pankillesi ja poliisille.

 

Miksi sillä on väliä, kenelle myönnän luottoa?

Kun kasvatat liiketoimintaasi, on helppo keskittyä myyntiin kannattavuus ja kehitys tähtäimessä. Mutta jos ihmiset tai yritykset, joille myyt, eivät maksa tarjoamistasi tuotteista tai palveluista, voit helposti kohdata ongelmia.

Luoton myöntäminen on harkittu riski, jonka organisaatiosi ottaa liiketoiminnassaan, mutta on tärkeää varmistaa, että myönnät luottoa maksukykyisille asiakkaille. Mitä suurempi mahdollisen luottotappion vaikutus omaan yritykseesi on, sitä kattavammin ja useammin kannattaa tarkistaa asiakkaan luottokelpoisuus.

Jos myyt ihmisille ja yrityksille, joilla ei ole varaa maksaa tai joilla on negatiivinen historia ajallaan maksamisesta, joudut todennäköisesti kohtaamaan hallinnollista päänsärkyä, josta voi tulla likviditeettiongelma. Maksuviivästykset tai maksujen laiminlyönti rajoittavat kasvua ja investointeja uusiin tuotteisiin ja palveluihin; se voi estää sinua palkkaamasta lisää henkilöstöä ja jopa uhata yrityksesi selviytymistä.

Ainakin luoton myöntäminen niille, joilla on heikko luottokelpoisuus, merkitsee sitä, että myöhemmin hukkaat aikaa laskujen jahtaamiseen, maksumuistutusten lähettämiseen, asiakkaiden kanssa neuvottelemiseen ja perintäpalvelujen käyttämiseen saataviesi takaisinperimiseksi. Kaikki tämä häiritsee yrityksesi olemassaoloa – sen ydintoimintaa.

Myönnä luottoa luottavaisin mielin

Luottoriskistä ja maksuhistoriasta on saatavilla valtava määrä tietoa sekä yksityishenkilöiltä että yrityksiltä. Intrumin luottotieto- ja analytiikkapalveluiden avulla voit määrittää riskin jokaiselle asiakkaalle ja päättää, miten edetä. Se tarkoittaa, että voit ennakolta etsiä asiakkaita, jotka todennäköisesti maksavat ajallaan, ja voit kohdistat markkinointi- ja myyntiponnistelusi heille.

“Kun tiedät, että asiakkaasi aikoo maksaa tilauksensa, voit keskittyä asiakassuhteiden kasvattamiseen ja liiketoimintasi kehittämiseen suojaten samalla yritystäsi luottotappioriskeiltä.”

Antti Eskola, johtaja, Intrum Oy

Riskien tunteminen on avain menestykseen

Riskien tiedostaminen ei välttämättä tarkoita tiettyjen asiakkaiden sulkemista kokonaan pois. Se voi tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että haet ennakkomaksua tavaroista ja palveluista tai asetat eri ehdot tietyille riskiprofiileille.

Sillä, kenelle myönnät luottoa, on väliä. Asiakkaasi ja heidän maksukykynsä ovat yrityksesi menestyksen perusta. Intrumin kattavilla luottotietopalveluilla voit säästää aikaa ja rahaa, jonka voit sijoittaa yrityksesi menestymiseen.

Riskit havaitaan usein vain säännöllisellä luottokelpoisuuden tarkastuksella ja seurannalla. Intrumin valvontapalveluilla optimoit riskienhallintasi. 


Haluatko kuulla lisää Luottotietopalvelusta?

Ota yhteyttä asiantuntijaan