Intrumin nimissä huijaustekstiviestejä ja huijaussivustoja 

Liikkeellä on Intrumin nimissä lähettyjä huijaussähköposteja, jotka on suunnattu yrityksille. Viestit ovat sisältäneet kehotuksen ottaa yhteyttä intrumcollectionoy.com tai intrumoy.com -päätteisiin sähköpostiosoitteisiin maksamattomasta laskusta. Kyseisiin sähköpostiviesteihin ei kannata vastata ja viestin voi poistaa aiheettomana. Huomioithan, että huijausviestejä voi tulla myös muunlaisista sähköpostiosoitteista, jotka vaikuttavat samankaltaisilta Intrumin osoitteiden kanssa. Jos epäilet Intrumin nimissä saamaasi tekstiviestiä, sähköpostia tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos olet antanut huijausviestin yhteydessä henkilötietojasi väärälle taholle tai kirjautunut huijaussivustolle, ilmoita asiasta välittömästi pankillesi ja poliisille.

 

Case Keskisuomalainen: "Säästämme aikaa ja rahaa"

Case Keskisuomalainen: "Säästämme aikaa ja rahaa"

Yli miljoona laskua vuodessa lähettävä Mediatalo Keskisuomalainen pitää myyntisaamisten luottotappiot minimissä.

Mediatalo Keskisuomalaisen kasvustrategiassa parhaiden kumppanien valinta on kes­keistä. Kun vuosittainen laskutusvolyymi ylittää 1,4 miljoonan laskun rajapyykin, laskujen tulostuksen ja perintäprosessin on toimittava tarkasti ja luotettavasti, asiakasta palvellen.

- Meidän strategiassamme hyvät kumppanit ovat elintärkeitä, kiteyttää Mediatalo Keskisuomalaisen talouspäällikkö Tiina Happonen kasvun edellytyksiä.

Yhteistyö Intrumin kanssa alkoi perintäasioissa ja nyt sitä on laajennettu myös tulostuspalveluihin. Asiakkuus on kestänyt jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan. Kun lasku on myöhässä, Mediatalo Keskisuomalaiselta lähtee muistutuslasku. Jos sitä ei makseta, asia siirtyy Intrumin hoidettavaksi.

Happonen on tyytyväinen Intrumin jatkuvaan palveluiden kehittämiseen ja kokee, että yritys tarjoaa tällä hetkellä markkinoiden monipuolisimman palveluvalikoiman sekä toimivat asiointikanavat loppuasiakkaille. Maksusaatavien statusraportit tuovat ennustettavuutta liiketoimintaan, ja ne ovat helposti saatavilla verkkopalvelusta täysin reaaliaikaisesti.

- Intrum on luotettava yhteistyökumppani, jonka kanssa asioiden tekeminen on luontevaa ja mutkatonta. Pitkä historia ja yhteistyön laajentaminen kertovat, että olemme olleet tyytyväisiä.
Tiina Happonen, talouspäällikkö, Mediatalo Keskisuomalainen

Kustannussäästöjä keskittämällä ja ennakoimalla

Tulostus- ja perintäprosessin keskittäminen yhdelle toimijalle on tehostanut toimintaa ja tuonut kustannussäästöjä.

Mediatalo Keskisuomalaisen laskutusvoluumi on noin 1,4 miljoonaa vuodessa, joten prosessin sujuvuus on taloushallinnan kannalta erittäin tärkeää.

Tiina Happonen arvostaa sitä, että Intrumin ammattitaitoinen henkilökunta auttaa perinnän haasteissa jo ennakoiden. Yhteistyöhön kuuluu aktiivista kouluttautumista, jossa aiheena voi olla esimerkiksi se, kuinka huomioida luottotappioriski jo myyntihetkellä. Yhteisissä tapaamisissa jaetaan tietoa perintätoiminnan yleisestä tilanteesta ja muutoksista.

-Toimin Intrumin yhteyshenkilönä. Asiantuntijat auttavat ja pystyn ohjaamaan omaa tiimiäni eteenpäin. Koemme helpottavana, että aina on henkilö, jolle soittaa ja usein vastauksen saa jo puhelimessa.

- Luotonhallinnan optimointiin on käytössä hyvin monenlaisia keinoja, ja olemme yhdessä Keskisuomalaisen kanssa räätälöineet palveluvalikoimastamme heidän tarpeisiinsa sopivan kokonaisuuden. Palvelumallimme tulee olla yhtä aikaa tuloksellinen ja inhimillinen, mielestämme olemme onnistuneet siinä hyvin, toteaa Anne Weck-Syrjänen, Intrumin mediatoimialan yhteyspäällikkö.

Aktiivisessa vuorovaikutuksessa Intrum pitää Mediatalo Keskisuomalaisen ajan tasalla siitä, kuinka saatavien perintä on onnistunut ja mitä mahdollisia haasteita on ollut. Näiden pohjalta luodaan yhdessä tulevaisuuden toimenpiteitä.

- Kun liiketoiminta kasvaa, on tärkeää, että ihmiset voivat keskittyä ydintyönsä hoitamiseen. Säästämme aikaa ja rahaa, summaa Tiina Happonen yhteistyön hyödyt.

Mediatalo Keskisuomalainen on Suomen johtava maakunta- ja paikallismedia ja sanomalehtien julkaisija. Lehtinimikkeiden määrällä mitattuna kyseessä suurin mediatalo Suomessa. Moni yhdistää nimen sanomalehti Keskisuomalaiseen, mutta konserniin kuuluu yhteensä 62 lehti- ja digibrändiä. Kustannustoiminnan lisäksi konsernilla on kuusi painoa, sanomalehti- ja mainosjakelua, markkinointiviestintää sekä tutkimustoimintaa.

Viime vuodet konserni on kasvanut vahvasti ja valtakunnallisesti. Suomen Lehtiyhtymästä tuli osa konsernia vuonna 2013, Mediatalo ESA Lahdesta ostettiin vuonna 2016, Suomen Suoramainonta tämän vuoden alussa ja Kaakon Viestintä huhtikuussa. Yhtiön kasvaessa myös laskutusvolyymit kasvoivat, ja sen myötä suhteellisesti myös perintävolyymit. Keskisuomalaiselle oli tärkeää valita kumppani, jolle ylivertaisen asiakaskokemuksen tarjoaminen on ykköstavoite myös silloin, kun asiakkaan maksukyvyssä ilmenee hetkellisiä haasteita.