Intrumin nimissä huijaustekstiviestejä ja huijaussivustoja 

Liikkeellä on Intrumin nimissä lähettyjä huijaussähköposteja, jotka on suunnattu yrityksille. Viestit ovat sisältäneet kehotuksen ottaa yhteyttä intrumcollectionoy.com tai intrumoy.com -päätteisiin sähköpostiosoitteisiin maksamattomasta laskusta. Kyseisiin sähköpostiviesteihin ei kannata vastata ja viestin voi poistaa aiheettomana. Huomioithan, että huijausviestejä voi tulla myös muunlaisista sähköpostiosoitteista, jotka vaikuttavat samankaltaisilta Intrumin osoitteiden kanssa. Jos epäilet Intrumin nimissä saamaasi tekstiviestiä, sähköpostia tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos olet antanut huijausviestin yhteydessä henkilötietojasi väärälle taholle tai kirjautunut huijaussivustolle, ilmoita asiasta välittömästi pankillesi ja poliisille.

 

Nordic Debt Collection -analyysi 2021

Koronapandemia on kohdellut suomalaisia epätasaisesti. Työttömyys on noussut ja koskettanut erityisesti pienituloisia ja nuoria, joskin pandemian alun lomautusaaltojen jälkeen tilanne on parantunut. Samaan aikaan kulutus on vähentynyt kaikissa ikäluokissa ja perintätapausten määrät ovat kääntyneet laskuun.

Pandemia on kohdellut kuluttajia epätasaisesti

Suurimmalla osalla kotitalouksia on parempi taloustilanne kuin ennen pandemiaa.

Maakohtaisia eroja kuluttajien taloudellisessa tilanteessa

Ruotsissa nuoret ovat onnistuneet sopeuttamaan kulutustaan. Norjassa ikä on merkitsevä tekijä perintätapausten määrissä. Tanskassa vuosia jatkunut kotitalouksien taloudellinen vahvistaminen palkitsee.

Suomessa perinnän tarve vähentynyt

Suomalaisten kuluttajien keskuudessa perinnän tarve on vähentynyt.


Lataa Nordic Debt Collection -analyysi 2021