Tutkimus: Intrum on luotettavin perintäpalvelujen tarjoaja

Työelämän päättäjät arvioivat Intrumin jälleen kerran alan luotettavimmaksi perintäpalvelujen tarjoajaksi. Intrum sijoittui tuoreimmassa Taloustutkimus Oy:n Työelämän päättäjät (TEP) -tutkimuksessa toimialansa kärkeen myös palvelutarjonnan ja yhteyshenkilöiden asiantuntemuksen arvioissa sekä tunnettuudessa.

TEP-tutkimus arvioi yrityksiä 11 eri mittarilla sekä erikseen kysyttävällä yleisarvosanalla. Intrum sijoittui uusimmassa, vuoden 2024 tutkimuksessa ensimmäiselle sijalle, kun arvioitiin perintäpalveluyritysten luotettavuutta ja palvelutarjonnan riittävyyttä ja oli jaetulla ykkössijalla tekijöissä yhteyshenkilöiden asiantuntemus, ammattitaitoinen asiakaspalvelu, palvelujen laatu sekä asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen. Intrum on myös alan tunnetuin toimija.

Luotettavuus nousi tutkimuksessa tärkeimmäksi yrityskuvatekijäksi ja vastaajat arvioivat Intrumin kirkkaasti alan luotettavimmaksi palveluntarjoajaksi. Yhteyshenkilöiden asiantuntemus kytkeytyy vahvasti luottamuksen rakentamiseen.

– Kun asiakkaamme luottavat meille laskujensa perinnän tai muita luotonhallinnan osa-alueita, he siirtävät hoidettavaksemme paitsi saataviaan myös osan omasta asiakassuhteestaan. Tämä on merkittävä osoitus luottamuksesta, ja meille on ensiarvoisen tärkeää vastata siihen tarjoamalla luotettavaa ja ammattitaitoista palvelua. Tutkimuksessa annetut arviot yhteyshenkilöidemme asiantuntemuksesta kertovat sitä, että Intrum on onnistunut rakentamaan vahvan ja luotettavan tiimin, joka pystyy vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin löytäen sopivat ratkaisut kulloisiinkin haasteisiin, sanoo Suomen Intrumin kaupallinen johtaja Juha Iskala.

Tutkimukseen osallistuneiden arvioinnit palvelutarjonnasta osoittavat Intrumin palveluvalikoiman vastaavan hyvin asiakkaiden tarpeisiin muuttuvassa maailmassa.

– Erityisesti nykyisessä epävakaassa taloustilanteessa on voitava luottaa siihen, että kumppanit pystyvät toteuttamaan lupaamansa palvelut sovitulla tavalla, vaikka olosuhteet ja maailmantilanne muuttuvat. Sopivien palvelujen avulla pystymme vastaamaan asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin ja vaihtuviin tilanteisiin. Intrumin tarjoamien palvelujen avulla asiakkaat voivat vastata paremmin myös omien asiakkaidensa odotuksiin, mikä auttaa vahvistamaan asiakastyytyväisyyttä ja uskollisuutta, Iskala painottaa

Suomen Intrumin kaupallinen johtaja Juha Iskala
Suomen Intrumin kaupallinen johtaja Juha Iskala

Toimitusjohtaja Tommi Sova kertoo palvelujen ja toiminnan luotettavuuden sekä laadun varmistamisen olevan jokapäiväistä työtä ja jatkuvaa kehittämistä, jota toteuttavat Intrumin sitoutuneet työntekijät.

– Asiakkaiden positiiviset arviot eivät synny tyhjästä, vaan asiakaslähtöisen palveluvalikoiman sekä laadukkaan ja luotettavan palvelun toteuttamiseen vaaditaan jatkuvaa tutkimusta, analytiikkaa ja arviointia, mihin suuntaan ja millä tavalla toimintaa kehitetään. Tätä työtä intrumlaiset tekevät jatkuvasti ja näin yhteyshenkilömme voivat tarjota asiakkaillemme aina ajankohtaista tietoa ja ratkaisuja heidän tarpeisiinsa.

Kyberuhkien jatkuvasti kasvaessa ja muuttuessa tietojen suojaaminen on merkittävä osa luotettavuutta ja vastuullisen yrityksen toimintaa.

– Työskentelemme ihmisten taloudellisten asioiden ja henkilökohtaisten tietojen parissa, joten meidän oltava jatkuvasti ajan hermolla tietojen suojaamisessa. Asiakkaidemme ja heidän asiakkaidensa on voitava luottaa siihen, että heidän tietojaan käsitellään huolellisesti, heidän huolensa kuullaan ja maksuvaikeuksiin etsitään rakentavia ratkaisuja, Sova kiteyttää.

Luottamusta rakennetaan kaikissa asiakaskohtaamisissa niin digitaalisissa palvelussa kuin perinteisemmissä palvelukanavissa. Ensimmäistä kertaa tutkimuksessa arvioitiin myös alan toimijoiden digitaalista osaamista ja kykyä hyödyntää teknologiaa liiketoiminnan kehittämisessä. Intrum sijoittui jaetulle toiselle sijalle saaden kuitenkin eniten erittäin hyvin -arviointeja vastaajilta.

– Olemme tehneet paljon työtä digitaalisen palvelukokemuksen kehittämiseksi ja oli ilo huomata, että tämä näkyi myös tutkimuksessa saamissamme arvioinneissa.  

Luotettavana toimijana alallaan Intrum haluaa edistää positiivista maksamisen kulttuuria ja tervettä taloutta koko yhteiskunnassa.

Intrumin Suomen ja Pohjois-Euroopan alueen toimitusjohtaja Tommi Sova.
Intrumin Suomen ja Pohjois-Euroopan alueen toimitusjohtaja Tommi Sova.