Intrumin nimissä huijaustekstiviestejä ja huijaussivustoja

Liikkeellä on Intrumin nimissä lähettyjä huijaussähköposteja, jotka on suunnattu yrityksille. Viestit ovat sisältäneet kehotuksen ottaa yhteyttä intrumcollectionoy.com tai intrumoy.com -päätteisiin sähköpostiosoitteisiin maksamattomasta laskusta. Kyseisiin sähköpostiviesteihin ei kannata vastata ja viestin voi poistaa aiheettomana. Huomioithan, että huijausviestejä voi tulla myös muunlaisista sähköpostiosoitteista, jotka vaikuttavat samankaltaisilta Intrumin osoitteiden kanssa. Jos epäilet Intrumin nimissä saamaasi tekstiviestiä, sähköpostia tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos olet antanut huijausviestin yhteydessä henkilötietojasi väärälle taholle tai kirjautunut huijaussivustolle, ilmoita asiasta välittömästi pankillesi ja poliisille.

 

Aineistovälityskumppaneiden avulla tarjoamme asiakkaillemme joustavat ja tarpeisiin sopivat ratkaisut

Laskunvälityksessä helposti tunnistettavia megatrendejä ovat digitalisaatio, yhteiskuntamme demografinen muutos ja vastuullisuus. Nämä tarkoittavat alati kehittyviä ratkaisuja laskunvälitys- ja laskun maksutapoihin, joiden on palveltava sekä yritysten että kuluttajien tarpeita. Yhteistyössä aineistovälityskumppaniemme kanssa tarjoamme asiakkaillemme uusimmat ja asiakastarpeisiin parhaiten soveltuvat ratkaisut.

Intrumin tavoitteena on tukea asiakasyrityksensä asiakasvalintaa, laskunvälitystä ja saatavien hallintaa. Intrum toimii laskunvälityksessä palveluoperaattorimallilla. Tämä tarkoittaa sitä, että laskujen tulostus ja jakelu tuotetaan yhteistyössä monipuolisen, osaavan ja vastuullisen kumppaniverkoston kanssa. Laskunvälityksen osalta Intrum on tehnyt laajempaa yhteistyötä PostNord Strålforsin kanssa jo vuodesta 2016 alkaen.

”Parasta yhteistyössämme on laadukas ja jatkuva keskusteluyhteys”

Intrumin teettämän Value Scout 2020 -tutkimuksen mukaan asiakkaat arvostavat luotonhallinnan palveluissa erityisesti luotettavuutta ja vastuullisuutta. IT-palvelupäällikkö Mikko Tiirikainen on työskennellyt laskunvälityksen parissa jo noin 10 vuotta. Pitkän uran aikana muodostunut näkemys tukee tutkimuksen tuloksia täysin.

– Palvelun toimintavarmuus ja reagointinopeus asiakkaan kysymyksiin ja mahdollisiin poikkeamatilanteisiin ovatkin meille ensisijainen prioriteetti, Tiirikainen painottaa.

– Vastuullisuus näkyy puolestaan toimintamme kehittämisessä. Huomioimme jatkuvasti yhteiskunnassamme tapahtuvia muutoksia ja trendejä, kuten väestön demograafisen muutoksen sekä tarpeen palveluiden kestävälle kehitykselle, Tiirikainen jatkaa.

Aineistovälityksen asiantuntijuus vaatii sekä teknistä että liiketoiminnallista ymmärrystä. Niin jokapäiväinen operatiivinen työ kuin kehitystyökin vaativat näitä molempia. Intrumilla liiketoiminta ja IT tekevät yhteistyötä jatkuvasti. Tärkeää on myös jatkuva yhteistyö kumppaneiden kanssa.

– Strålforsin kanssa parasta yhteistyössämme on laadukas ja jatkuva keskusteluyhteys niin toimialojemme kehityssuunnista kuin päivittäisistä operatiivisista asioistakin, Tiirikainen kiittelee.

– Laskunvälitysdata on myös merkittävä tietolähde yrityksen rahankierron tehostamisessa. Teemmekin Strålforsin kanssa yhteistyötä muun muassa innovaatiohankkeessa, jossa dataa tekoälyn avulla hyödyntämällä voimme tarjota laskun vastaanottajalle optimaalisimman välityskanavan, kertoo Anna Johnson-Ferguson, Intrumin lasku- ja reskontrapalveluiden osastopäällikkö.

– Tämä on jälleen yksi tapa, jolla Intrum haluaa olla tukemassa myös datan ja tiedon avulla asiakkaidemme rahankiertoa älykkäillä ratkaisuillamme. Tiedolla johdettu luotonhallinta on myös avain turvalliseen luottokauppaan, hyvään asiakaskokemukseen sekä ylivelkaantumisen ehkäisyyn, Johnson-Ferguson kiteyttää.

Katso videolta kokemuksia kumppaniyhteistyöstämme PostNord Strålforsin kanssa.