Eurooppalainen kuluttajien maksutaparaportti 2021
Intrumin vuosittainen Eurooppalainen kuluttajien maksutaparaportti maalaa ristiriitaisen kuvan talouden tilanteesta koronan jälkeen. Kriisillä oli suuri vaikutus kuluttajien maksukäyttäytymiseen.
Koronpandemia on lakannut vaikuttamasta talouteen negatiivisesti
Suomalaiset kuluttajat sanovat, että koronapandemia on lakannut vaikuttamasta tai se ei ole koskaan vaikuttanutkaan negatiivisesti heidän talouteensa. Näin sanoo 39 prosenttia, kun koko Euroopassa vastaava luku on 29 prosenttia.
Työllisyys on pysynyt kutakuinkin samana koronapandemian aikana
Suomalaisten työllisyys on pysynyt kutakuinkin samana koronapandemian aikana. 79 prosenttia sanoi työllisyystilanteensa pysyneen samana koko ajan. Euroopan keskiarvo on 72 prosenttia.
Suomalaiset opettavat taloustaitoja lapsilleen eurooppalaisia enemmän
Suomalaiset kuluttajat välittävät taloustietoa seuraavalle sukupolvelle eurooppalaisia enemmän. 66 prosenttia sanoo käyttävänsä enemmän aikaa lastensa kouluttamiseen terveen talouden periaatteista, kun Euroopan keskiarvo on 57 prosenttia.
Black Friday lähestyy - lähes kaksi kolmesta suomalaisesta ostaa vähemmän kuin ennen pandemiaa edistääkseen kestävää elämäntapaa
Tuore eurooppalinen kuluttajien maksutapatutkimus osoittaa, että kasvava kiinnostus kestävään kehitykseen näkyy suomalaisten kuluttajien ostokäyttäytymisessä ja jo lähes kaksi kolmesta suomalaisesta ostaa vähemmän kuin ennen pandemiaa.
Lataa kuluttajien maksutaparaportti 2021
Saat Suomea ja Eurooppaa koskevat raportitTutustu maksutrendeihin ja taloudellisiin näkemyksiin
Raportin uudemmat ja aiemmat versiot:
loading...