Intrumin nimissä huijaustekstiviestejä ja huijaussivustoja 

Liikkeellä on Intrumin nimissä lähettyjä huijaussähköposteja, jotka on suunnattu yrityksille. Viestit ovat sisältäneet kehotuksen ottaa yhteyttä intrumcollectionoy.com tai intrumoy.com -päätteisiin sähköpostiosoitteisiin maksamattomasta laskusta. Kyseisiin sähköpostiviesteihin ei kannata vastata ja viestin voi poistaa aiheettomana. Huomioithan, että huijausviestejä voi tulla myös muunlaisista sähköpostiosoitteista, jotka vaikuttavat samankaltaisilta Intrumin osoitteiden kanssa. Jos epäilet Intrumin nimissä saamaasi tekstiviestiä, sähköpostia tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos olet antanut huijausviestin yhteydessä henkilötietojasi väärälle taholle tai kirjautunut huijaussivustolle, ilmoita asiasta välittömästi pankillesi ja poliisille.

 

Eurooppalainen kuluttajien maksutaparaportti 2021

Intrumin vuosittainen Eurooppalainen kuluttajien maksutaparaportti maalaa ristiriitaisen kuvan talouden tilanteesta koronan jälkeen. Kriisillä oli suuri vaikutus kuluttajien maksukäyttäytymiseen.

Koronpandemia on lakannut vaikuttamasta talouteen negatiivisesti

Suomalaiset kuluttajat sanovat, että koronapandemia on lakannut vaikuttamasta tai se ei ole koskaan vaikuttanutkaan negatiivisesti heidän talouteensa. Näin sanoo 39 prosenttia, kun koko Euroopassa vastaava luku on 29 prosenttia.

Työllisyys on pysynyt kutakuinkin samana koronapandemian aikana

Suomalaisten työllisyys on pysynyt kutakuinkin samana koronapandemian aikana. 79 prosenttia sanoi työllisyystilanteensa pysyneen samana koko ajan. Euroopan keskiarvo on 72 prosenttia.

Suomalaiset opettavat taloustaitoja lapsilleen eurooppalaisia enemmän

Suomalaiset kuluttajat välittävät taloustietoa seuraavalle sukupolvelle eurooppalaisia enemmän. 66 prosenttia sanoo käyttävänsä enemmän aikaa lastensa kouluttamiseen terveen talouden periaatteista, kun Euroopan keskiarvo on 57 prosenttia.

Black Friday lähestyy - lähes kaksi kolmesta suomalaisesta ostaa vähemmän kuin ennen pandemiaa edistääkseen kestävää elämäntapaa

Tuore eurooppalinen kuluttajien maksutapatutkimus osoittaa, että kasvava kiinnostus kestävään kehitykseen näkyy suomalaisten kuluttajien ostokäyttäytymisessä ja jo lähes kaksi kolmesta suomalaisesta ostaa vähemmän kuin ennen pandemiaa.

 

Lue lisää


Lataa kuluttajien maksutaparaportti 2021

Saat Suomea ja Eurooppaa koskevat raportit