Intrumin nimissä huijaustekstiviestejä ja huijaussivustoja

Liikkeellä on Intrumin nimissä lähettyjä huijaussähköposteja, jotka on suunnattu yrityksille. Viestit ovat sisältäneet kehotuksen ottaa yhteyttä intrumcollectionoy.com tai intrumoy.com -päätteisiin sähköpostiosoitteisiin maksamattomasta laskusta. Kyseisiin sähköpostiviesteihin ei kannata vastata ja viestin voi poistaa aiheettomana. Huomioithan, että huijausviestejä voi tulla myös muunlaisista sähköpostiosoitteista, jotka vaikuttavat samankaltaisilta Intrumin osoitteiden kanssa. Jos epäilet Intrumin nimissä saamaasi tekstiviestiä, sähköpostia tai puhelua huijaukseksi, ota yhteyttä Intrumin asiakaspalveluun. Jos olet antanut huijausviestin yhteydessä henkilötietojasi väärälle taholle tai kirjautunut huijaussivustolle, ilmoita asiasta välittömästi pankillesi ja poliisille.

 

Intrum varoittaa huijaussoitoista

Intrumin nimissä on tehty huhtikuun aikana huijaussoittoja. Puheluissa ruotsia tai suomea puhunut henkilö on väittänyt edustavansa Intrumia.

Henkilö on väittänyt selvittävänsä maksamatonta velka-asiaa, joka olisi etenemässä ulosottoon. Joissakin tapauksissa henkilö on väittänyt, että asiaan saattaa liittyä identiteettivarkaus.

Toimi näin, jos epäilet yhteydenottoa huijaussoitoksi

  • Kirjoita muistiin soittajan nimi ja numero, josta puhelu tuli.
  • Mahdollisia jatkotutkimuksia varten suosittelemme kirjoittamaan muistiin myös muut tiedot puhelusta, kuten millaisia asioita soittaja kysyi.
  • Katkaise puhelu ja soita Intrumin asiakaspalveluun numeroon 09 229 111
  • Jos kyseessä ei ollut aito yhteydenotto Intrumilta ja olet antanut soittajalle henkilötietojasi, ilmoita soitosta poliisille

Lisätietoja ja ohjeita saat myös Intrumin tietosuojalta sähköpostitse osoitteella tietosuoja@intrum.com 

Lisätietoja Intrumin yhteydenotoista ja yhteystietomme löydät asiakaspalvelusivuiltamme

 

Läs meddelandet på svenska